Een wistjedatje

24/04/2010

Wist je dat…

  • Ik mijn eerste echte tropische stortregen heb mogen voelen.
  • Daarbij zag ik onder anderen een varaan….. het was gigantisch. Zat op de brommer in de regen samen met de jongen van op de foto en dit stond ineens voor ons op straat… In de gietende regen.. En de gietende regen.. Echt zot.. snikheet en megadruppels.. net alsof je buiten aan het douchen bent met je kleren aan.
    Filmpje van youtube niet van mij, maar dit beest was het.. never seen before… Een Varaan…
  • http://www.youtube.com/watch?v=U0xvAiDfYLU   is net een lieve krokodil…
  • Het hier even moeilijk is om je brommer terug te vinden, als dat het in Belgie soms moielijk is om je fiets terug te vinden (bv aan het station of in bepaalde omstandigheden)
  • Ik misschien wel een reisverslavingaan het ontwikkelen ben, of reeds bezit. (ontkenningsfase is reeds lang voorbij, hulp tijdens ontwenningsverschijnslenen bij terugkomst in Belgie misschien wenselijk en noodzakelijk geacht -)
  • Ik vandaag het celebrety blaadje ‘OK’ gekocht heb (enkel en alleen omdat Sandra Bullok op de cover staat) maar ik te laat zag dat de inhoud in het Thai was… (balen, nu weet ik nog niet wat er over Sandra in stond)
  • Ik tegenwoordig altijd minimouse op zak heb (check my mobile)
  • Ik de Belgische politiek kan volgen via buitenelandse tv zenders, die zeggen er helemaal niets meer van te begrijpen…
  • Ik ‘Paul en Witteman” soms in de slaapkamer heb en “de wereld draaid door’ eveneens eens kan volgen…
  • Het handig is dat er in Belgie op de nodige plaatsen vuilnisbakken staam/hangen.
  • Ik zondig aan mijn principe om niet aan ‘tours’ mee te doen. Morgen om 08u wordt ik opgepikt en doe ik een boottochtje rond en op een paar eilandjes, Naar james bond, 4 eilands, PhiPhi.. en nog eentje. Uiteraard met meerdere nieuwschierigen

 


 Prachtig staaltje zonsondergang voor de hevige regenval en varaan. Samen met deze Thaise jongen hieronder gaan bekijken. Ik op mijn brommer en hij achterop -)

 
Wat een schatje, Even oud als jij Ruben, wat moest ik aan je denken!


Mijn zwak voor deze beesten wordt met elke koe die ik tegen kom groter!!!!

 
Niels Holggersson (link) is misschien wel de jongen waardoor ik aan een reisverslaving leid(t?)… Misschien heeft hij zich wel zo klein gevoeld als ik bij deze arend op dit moment. 

Aan het geluk of het ongeluk van je kind kan je niet zoveel doen. Je kunt hem laten zien waar hij troost kan vinden als hij bedroefd is en vreugde en schoonheid als hij het leven saai en triest vindt. Je kunt hem vrienden geven die hem nooit in de steek laten … ja, je kunt hem de weg naar het boek wijzen. En het moet nu gebeuren. Nu, zolang hij of zij zes of acht of tien of twaalf is. In die tijd moet het gebeuren. Daarna is het te laat. Te laat om de weg te vinden die naar het allergrootste avontuur leidt … (Astrid Lindgren)

8 Reacties to “Een wistjedatje”

  1. esther said

    wist je dat: ik mijn zus enorm mis!!!!

  2. Kristl said

    wist je dat we donderdag voor de eerste keer gebarbecued hebben in Gent, jammer dat je der niet bij was, maar je zit ongetwijfeld op plaatsen die veel leuker zijn!! Goh k ben jaloers! Amuseer je, geniet met volle teugen en pas op voor de roodhemden (alé zo noemen ze die lui hier op het nieuws toch…) Zoenies

    • Sophia said

      Tss, peerpressure!!
      Doet me niks.. Helmaal niks…. AAAAhhhhh….
      Volgens mij hebben jullie afgesproken om elk om de beurt zo’n berichtje te possten ofzo. -)
      Tot snel!

  3. Riekje said

    blijf aub voorzichtig dit is je moeder natuurlijk

  4. JePa said

    De foto van de ondergaande zon vlak voor de tropische regen: Doomsday, het zevende zegel, Armageddon, Verliest alle hoop gij die hier binnentreedt. Maar ook Willemvermandere: kasteel van schelpjes en zand, ruwe stormen mogen woeden, de ark zit vast en de oervloed is weer terug naar de onderwereld, een toekomst rijst op vanuit de horizon.

  5. betteke said

    Hoi Sophia,
    Wat een avontuur!
    en wat een verhalen.De foto`s geven idee weer van de wereld waarin jij je begeeft.Maar in werkelijkheid is het veel meer.
    Koffie uit een zakje en met de kano in de middle of??
    Petje af!Lieve groet, van ons uit wormer.
    Ga nog meer genieten!Groet,
    betteke

  6. elke said

    Amaai Sophia, die foto van de ondergaande zon met het jongetje is PRACHTIG!
    Meer van dat 🙂

    dikke zoen en…. tot snel hé!!

    • Sophia said

      Tot snel man -)
      inderdaad, dat was ook zot moment ze de wolken die kwamen van achter de bergen en de zon die bezig was onder te gaan…
      Dikke Zoennnn Tot snellebel
      Elke, waar, Leuven of antwerpen -)

Plaats een reactie